Jage hati jage perasaan barulah bahagia! kan?

nasib manusia tu beza beza.. boleh jadi kite nak itu tapi kita dapat ini.. ada ketikanya kita nak ini n then kite dapat itu.. punyala menangis merintih bersedih sebab tak dapat y hati nak .. walhal kite tahu bile ALLAH tak memberi apa y kite mahu itu tandanya sama ada kita tak layak.. belum msanya dan boleh jadi ia tidakla seperti y dsangka..


jage hati jage perasaan itu kunci kekuatan.. fara akui tak mudah untuk jage perasaan.. kekadang kite main2 suke kats eseorang tapi tertibe ALLAH terbalikkan hati kite supaya betl2 sukekan seseorang tu.. akdang2 kite ego dengan cakap ERH AKU TAKKAN SUKA KAU LA teribe ALLAH buat kite separuh annar sukakakan die..a da kes pulak kite eager gile suke kat seseorang tu.. masa ke mase tapi bila kita dapat ianya tak seperti disangka.. konon2 rase macam bahagia gile walhal ianya nothing..

dalam hidup ni taks emau sepeti y kite nak.. as i said before.. and for thsi reason i`m trying so hard ntuk bahagiakan hati sendiri.. jaga hati jaga diri.. salah  apa y fara buat sampai hidup akhirnya bertukar menjadi begitu dan begini.. ye saya tahu kite hanya merancang ALLAH y menentukan..tapi layak ke fara terima balasan diatas apa yfara tak buat.. awak ragui saya kerana pada pandangan mate awak saya menghianati awak.. sedang saya?? saya bisu.. saya tak tahu nak terangkan bagaimana.. hati saya bukan semudah itu boleh diganggu gugat.. kenapa diri dituduh diatas sesuatu kesalahan y saya tak lakukan. kenapa awak nak rase terganggu gugat walhal saya tak pernah mencuba walau sekalipun merampas hak awak..

pelik kenapa orang nak rase terganggu dengan kedatangan kite dalam kehidupan mereka




Popular Posts