Cinta Ibarat Menunggu Bas?? ouh.. baru tahu.. T__T


ekhem2.. actualy kan.. fara sangat tak tahu nak menulis ape lately nih.. huahua.. bosan bangat! tapi lagi bosan tengok entry lepas yang tak berganti2.. haish... ideaaaaaaa coming please.. T___T so entry bawah ni dicopy paste dari sumber2 yang ta dapat dikenal psti siapa penulis sebenarnya.. kalo y membaca ni penulis sebenarnya mintak kopy paste ye.. hehe.. mekasih.. :D.. korang pun kalo nak mengkopi/tea/sirap pun semua boleyh.. hahahahha..:))

by the wayyyyyyyyy.....

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



Tahu tak, cinta sebenarnya sama seperti seseorang yg menunggu bas…Bila bas tu datang, awak tengok bas tu dan awak kata pada diri awak,"Eee... penuhnya... tak de tempat duduk." Jadi, awak katakan pada diri awak,"Saya akan tunggu bas yg lain." Awak pun biarkan bas tu berlalu dan awak tunggu pulak bas yg lain. Kemudian, datang pulak bas yg kedua.Awak tengok bas tu dan awak akan cakap, "Eee... bas ni buruk sgt... mesti tak selesa. Dan mungkin bas ni akan rosak kat tengah jalan." Jadi, awak pun biarkan bas buruk tu berlalu dan awak bercadang untuk tunggu bas yang seterusnya.

Setelah beberapa ketika, datang lagi sebuah bas. Bas yg datang tu kosong, tak penuh dan tak seburuk bas yg tadi tapi kali ni awak kata, "Emmm.... tak de air-cond... cuaca pulak panas. Lebih baik saya tunggu bas yg lain."Dan sekali lagi awak biarkan bas tu berlalu dan awak bercadang utk menanti bas yg seterusnya. Tiba-tiba awan mula gelap, cuaca semakin mendung dan baru awak perasan yg awak pula dah terlambat rupanya. Awak mula panik dan terus naik bas yg datang ketika itu, walaupun bas itu tak sebegitu sempurna.

Dan kemudian barulah awak sedar bahawa... awak dah naik bas yg salah. Jadi, selama ni awak dah membazir banyak masa dan wang untuk menunggu apa yg awak nak.Walaupun yg datang tu adalah bas yang berair-cond, adakah awak dapat pastikan bahawa bas tu tak akan rosak di tengah jalan atau mungkin bas tu tak terlalu sejuk untuk awak?Jadi, (terutamanya golongan perempuan, lelaki pun samalah) mengingini apa yg awak idamkan tu memang tak salah. Tapi, tak salah juga kalau anda sanggup memberi satu peluang pada orang lain, kan?Sekiranya awak dapati "bas" itu tak sesuai dengan awak, apa yg perlu awak lakukan hanya tekan loceng dan turun daripada bas tu.

Tapi... saya pasti awak semua tentu ada pengalaman yg macam ni. Awak nampak sebuah bas datang (tentulah bas yg awak nanti-nantikan), awak tahan bas tu tapi pemandu bas tu pulak buat tak faham dan pura-pura buat tak nampak awak dan terus berlalu tinggalkan awak!Hahahaha.... Bila ada bas yang lalu melintasi saya macam tu, apa yang saya lakukan ialah BERJALAN!Bodoh sebenarnya untuk mengejar bas tu sebab setiap kali, awak akan terjatuh dan menyakiti diri awak sendiri. Jadi, bercinta tu adalah ibarat menunggu bas, sama ada awak nak naik dan beri peluang pada bas tu... semuanya terpulang pada diri awak.

Janganlah menyesal jika seseorg tu selama ini berada di depan kita tanpa kita mengetahuinya, bahawa dia lah orgnya... kerana mungkin ada hikmah di sebaliknya... hanya DIA yg mengetahui apa yg terbaik buat diri kita dunia dan akhirat ..........



::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 kekadang terpikir apekah patut kite memilih orang y mncintai kite dari terus setia menunggu orang yang mungkin pada dasar hatinya tidak pernah sedetik pun memikirkan diri kita... ??? ataupun mungkin pernah tapi tidak lagi sekarang?? orang kate hidup cume sekali so fight for your right fight for your love! tapi orang jugak kate hidup suda ditentukan.. tak payah nak pertahankan cinta yang entah dimana pengakhiranya.. ddan jugak ada yang kate terima orang yang mencintai kite dari memilih orang y kite cintai kerana orang y mencintai kite akan lebih care pada perasaan kite.. ea??

ok fine pikir pikir.. haha.. for me .. urmm for me.. entah kompius! dilema betul.. tapi setakat ni jujur fara cakap.. fara masih pegang pade prinsip FIGHT FOR YOUR RIGHT FIGHT FO YOU LOVE! EVERYONE IN THIS WORLD DESERVE TO GET THEIR LOVE!! ermmm ermm.. kan kan.. T___T

so apa apa pun siler lah redha.. n opkos I also will.. 


ThaNkS FoR ReaDinG ^_^

Popular Posts