Saturday, March 5, 2011

Manusia berubah.. walau kita ta suka..perubahan itu tetap akan terjadi..

*terasa lagu ni makan dalam.. huhuhu.. disebabkan peghianatan y terjadi dalam dunia.. hari makin hari terasa jauh dari landasan sebenar..terasa diri bukan diri sendiri lagi!! i hate those feeling..

yups!! manusia berubah.. huhuh!! hari semakin hari aii jadi makin benci ngan segala perubahan yang terjadi.. YA ALLAH.. everthing happen for a reason right? tapi betul ke segala y terjadi dalam dunia ni aderlah yang terbaik???

dulu saya ta reti marah marah.. dan sekarang saya jadi tak reti untuk tidak marah..
dulu saya tak kesa menunggu.. dan sekarang benda yang paling saya benci adalah menunggu..
dulu saya tak kesah orang nak buat apa pun.. nak marah saya.. marah lah.. nak kata saya.. err korang tak pernah mengata kan.. ekekeke.. yang ini saya ta pernah risaukan dulu..saya ta buat salah so kenapa saya nak takut orang mengata saya??kan kan..

dulu saya bangga ngan diri sendiri!!yups.. bangga teramat.. bukan bangga diri sebab berlagak tapi sebab saya rasa saya aderlah antara mereka yang paling cool dalam perasaan.. chewah.. maksud fara disini aderlah..bangga ngan dirisendiri sebab..

setiap kali terpaksa menunggu saya tak kesa.. berjam pun fara ta kesa.. infact aii will just smile and said its ok .. da nak terlewat nak buat macammana..
kalo orang buat salah ngan saya pun saya tak kesa.. setiap manusia buat salah.. so just let it..
sampai kawan kawan selalu akan cakap
"kalo aku jadi kau aku dah marah dia"
"eiii fara ni penyabar sangat la.. "
"kagum aku ngan kau.. relax jerk.. kalo aku memang tak leh jadi macam kau!" *siyes ta tipu.. memng kengkawan selalu cakap macam ni dulu..

setiap kali terpaksa buat kerja sendiri.. pun saya tak kesa.. infact saya akan mengelakkan diri saya dari menyusahkan mereka buat kerja.. aii will do it alone.. its ok for me.. tapi seperti saya kata itu.. dulu..DULU!!!

masa berubah.. penghianatan.. kekecewaan.. kesakitan.. kebencian.. dan penipuan serta pengambilan kesempatan diatas ketidakkesahan diri saya buat saya jadi meluat.. like aii said..
sekarang ni saya tahu marah bila saya tak dapat mengawal diri..
saya akan berdiam diri bila saya tak berpuas hati..
saya akan buat apa jerk ikut kata hati..

and hari ni baru aii sedar.. betapa aii benci ngan segala perubahan itu dimana aii tak lagi mampu mengawal emosi disetiap ketika masalah mendatang.. terasa benci ngan diri sendiri.. huhuh..

tapi orang kata everthing happen for a reason.. pasti ader hikmah disetiap apa y mendatang.. emosi yang tak stabil.. sikap suka mengikut kata hati?? apa yang baiknya??? KOMPIUS!!!!

apa agaknya yang patut dibuat untuk mengembalikan diri kita y dulu??? lari lagi??? :P