Thursday, February 17, 2011

"kenapa saya suka Siti safiyyah punya kontest"

*nak tahu lebih lanjut sal apa yang dibebelkan disini sila ke link cik safiyyah yerk... mekasih.. XD
19/02/2012

GEGAR!!! PERJUMPAAN PARA BLOGGER FAMOUS !!! *adakah anda rasa anda famous???? 
HARI :- Sabtu (21/2/2012)
PUKUL:- 8 pagi tepat *saper lambat tak leh masuk! 
PENGANJUR:- Mr. Kerro and the gangs.

"what the halll!!!" siti safiyah menjerit sebaik sahaja membaca info tentang GEGAR PERJUMPAAN PARA BLOGGER FAMOUS!!. siyes! dia rasa teruja nak pergi. tapi dalam masa yang sama... 'saper lambat tak leh masuk' ceys... hader ke patut bagi syarat  macm tuh!! tak relevant betul lah mr kerro nih!!
"ko apesal? what the hal what the hal!! bergegar kepala hotak aku dengar kau menjerit tau"  Nina membalas geram. maunya gugur jantung dia dengar si safiyah ni menjerit.. haish harap nama jerk lembut.. tapi tuannya kelaut..
hehehhe.. safiyah mengulum senyum sambil mengunjuk ke arah iklan yang dibaca tadi..
"so?" nina bertanya kembali. siyes dia tak faham dengan isyarat bisu yang diberi.
"lam la kau nih! ni hah! perjumpaan para blogger famous.. aku ingat nak pergi la.. tapi ko tengok lah waktunya.. kul 8.00 pagi! saper lambat tak leh masuk! giler ar weyh.. kita kat melaka .. nak p sana maunya dua jam! maunya lepas subuh harus bertolak... mr kerro tu pun satuh! hader ke patut wat syarat macam tuh." safiyah membebel panjang pula.
"ouh... betul jugak kau kata.. tapi... tapi.."
"tapi apa????"
"errr kalo aku kata kau jangan marah pulak..." 
dahi safiyah berkerut seribu.. lain macam sahaja cara sinina bercakap. kalo tak mau pergi tak lain tak bukan pasti dia nak mengutuk aku nih! "yer kujanji ku tak marah lah" 
sambil berdiri nina membetulakan pakaiianya. ehem ehem.. suaranya diperbetulkan seketika..
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"ADAKAH ANDA RASA ANDA FAMOUS!!!(T_T)...??? " 
........................................

20/02/2012

"nina  cepatlah nina.. nanti tak sempat nak survey baju untuk esok hari! karang tak dapat la pulak kita nak pergi ke perjumpaan tuh" safiyah bersuara separuh menjerit. demi perjumpaan esok hari dia dengan semangatnya bangun awal semata mata kerana mahu mencari pakaian untuk ke PERJUMPAAN PARA BLOGGER FAMOUS tuh. semangat betul!!
nina mencebik cuma. sudahlah semalam telingannya penat mendengar celoteh si safiyyah yang terlalu teruja mahu kesana.. hari ini seawal pagi dia sudah ditarik kemall untuk menyoppingkan diri.. hairan sekejap. kenapa ya si saffiyah ni teruja sangat nak kesana??? "Saffiyah ku tanya kau jangan marah ya"
"apanya??"
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
"ADAKAH ANDA RASA ANDA FAMOUS (T_T) ????"
pang!!!
"hadoi sakit ar!!!! " nina menjerit laju. masuk kali ini sudah dua kali dia ditempeleng oleh siti saffiyahh!! salah ker soalan dia.. tanya jerk. bukannya perli.. teheee!!
"kau tanya soalan tuh lagi.. bukan setakat tempeleng ku bagi.. ngan mulut mulut kau ku zip!!" tension betul aku ngan sinina nih. ku tau la kutak famous.. tapi.. ahhh.. tak kira! aku punya follower dah beribu riban. kira famous arh tuh kan! yang penting aku nak jugak pi ke perjumpaan tuh!
"yer la.. yer la.. tapi siriyes aku nak tanya satu soalan nih!"
Saffiyyah menjeling tajam! "ANDAKAH ANDA RASA ANDA FAMOUS??? itu ker yang kau nak tanya.. ??"
"hehehehe... itu pun yer jugak...erh erh tak ... maksud aku .. sebenarnya.. apa yang membuatkan kau nak sangat pi sana tuh! melaka ngan kl jauh kowt.. sanggup kau redah kesana.. dah tu.. sanggup pulak kau habiskan duit semata mata nak beli baju yang santek santek untuk kesana... cam ada apa apa jerk.."
safiyyah tersenyum malu malu.. "memang la ada... ceteka ceteka..."
"alah kau nih ceciter ceciter...."
"alah malulah aku.. nak citer kat kau.. eii malu..hikhikhik"
"uwek!! muntah aku tengok kau nih.. nak malu malu ngan blushing2 segala..."
safiyyah mencebik cuma. dia tak kesah apa pun yang sinina mahu kata. yang penting dia dapat pergi kesana untuk menunaikan cita cita dan impianya yang jitu itooo...
"wei... safiyyah cerita la.."
"yerla.. yerla..sebebnarnya aku pergi sana sebab aku dapat tahu dia pun pergi sana jugak..."
ouh... nina terangguk angguk cuma seperti memahami..tapi "errr.. dia tuh saper?? teheee.."
"ceit kau angguk macam dahtahu... " grrr..sentap betul la aku ngan perempuan nih... "alah dia lah.. dia yang selalu aku chat kat bcr tuh.. ko pun kenal lah.."
"you mean  AbdulFarique atau Redzuan-ridz ... yang mana nih.. ceciter ceciter.."
"dua dua pun ada..." 
nina terangguk angguk lagi... tapi "errkkk kau ada scandal ngan diorang ker... 
"buk..."
"hah tak pun ko bercinta ngan salah seorang dari diorang...
"buk.."
"ke kau bercinta ngan dua dua.. eii kompius la aku.. kau jawapla cepat..."
ggggrrrrr.."aku tak sempat nak jawab kau dah pintas ... aku mana ada scandal ngan sesiapa la.. aku cuma minat jerkk... yer la mereka kan famous amous.. kowt kowt ler jumpe... jatuh cinta pandang pertama ker.. ada jodoh aku ngan mereka mereka ker saper tahu.. famous kuh pasni you..."
"wuyoo.. besar cita cita kau erk.. hehehe..."
grrr... safiiyahh tersentap! bukannya nak disokong.. diketawakan lagi aderla "dah dah... cepat kita banyak lagi  tempat nak pisurvey.. pastuh ku nak balik.. nak tidur awal..biar esok bangun wajah berseri seri..  esok jangan lupa.. kul 6 kita gerak.. kalo lewat t takleh masuk lak... kempunan aku nanti..." 
......................

seperti yang dijanjikan mereka berdua bertolak seawal 6 pagi untuk ke perjumpaan tersebut. safiyyah tampil cantik bergaya dengan memakai baju kuning berliplap liplap.sementara nina tampil bersahaja dengan memakai bju tshirt bersama jean... tak kuasa dia nak berlawa segala..(T_T)
sewaktu dalam perjalanan ke tempat perjumpaan tiba tiba langkah siti safiyyah terhenti. matanya membulat! tak percaya dengan pandangan mata.
"oh my GOD! what the hal!" 
"kenapa!"
"kau tengok la tuh.."
"apa dia.. ceciter ceciter.."
"tu..." tangannya mengunjuk kedepan. tak tergamak mahu berkata kata...
"haaa!!!!!" nina terjerit kecil. dihadapan nya kini dia melihat sesuatu yang tak pernah terjangka dek akal fikirannya... Abdulfarique berpelukan dengan Redzuan-Ridz... atau lebih tepat dua blogger famous sedang berpelukan????
"errr aku rasa they all salam pertemuan kowt.. alah lelaki bila jumpa kengkawan lama.. salam pastu peluk kirikanan tuh biasa la tuh.. sama cam kita kalo lama tak jumpa.. mesti peluk cium segala" nina cuba menenangkan diri sendiri. biarpun dia sendiri tidak menyangka akan melihat adengan begini tetapi dia cuba bersangka baik.
"mungkin la kowt." siti saffiyyah bersuara teragak agak.. terkedu!
tidak mahu melengahkan waktu.. dia terus mengamit nina untuk kedepan. namun belum sempat mereka memulakan langkah kedengaran satu suara menyapa pendengaran mereka berdua menyebakan langkah mereka berdua terhenti sekali lagi..
"jomlah .. masuk per salahnya" AbdulFarique bersuara sambil menarik tangan Redzuan-Ridz untuk mara kehadapan.
"pegang tangan????" Nina berkata separuh menjerit... tadi peluk ni pegang tangan???
"Alah tak mau arh.. !!" kelihatan redzuan Ridz menolak lembut tangan AbdulFarique yang mengengamnya.
"lembutnya suara kata tak mau" SitiSaffiyah mengulas pula.
"lah masuk jerk lah! nih bunga nih mai ku tolong bawak.." suara AbdulFarique kedengaran sekali lagi. serentak dengan itu dia mengambil bunga yang berada disisi kereta kancil berwarna kelabu itu..
"Bunga???" nina terjerit sekali lagi.
"bunga?? biar betik????" siti safiyyah menyampuk pula.. mereka beradu pandangan buat seketika.. dalam kepala masing masing hanya punya satu perkataan "gays!!!" Abdul farique ngan Redzuan ridz gays.. omg... musnah harapan kuh!!! *kononkononya berkumandanglah lagu pelamin angananku musnah.. hahaha...
darah nina terasa menyirap. kepalanya tergeleng laju.. tak percaya sungguh dia.. blogger famous punya habit begitu. Terkedu menyaksikan babak didepan mata mereka terus berjalan meninggalkan dua insan terbabit sambil tergeleng geleng kepalanya... nina dengan rasa tidak percaya... Siti saffiyyah dengan perasaan hampa.. ternyata hero pujaan hati tak seperti yang disangka.. hancur hatiku.. echewah!! (T_T)
"kenapa korang lambat!!!" wajah mr kerro bernada tegas sebaik terlihat mereka berdua. geram barangkali apabila ada ahli blogger yang lewat ke perjumpaan sedangkan waktu perjumpaan sudah ditetapkan pukul 8.00 pagi tepat.
serentak dengan itu bayangan mamat gays berdua tadi terus hilang dari ingatan..nina terus mencuit bahu siti saffiyyah. gerun pulak tengok wajah mr kerro begitu. tanpa dapat bertahan dia terus berbisik ditelinga sitisaffiyyah "tengok muka dia kat blog garang semacam.. memang serupe latu! orang kata blogger famous ni memang berlagak.. memang betul la tuh!eiii.. tadi gays.. ni bapak singa.."
"apa yang korang duk berbisik bisik tuh!" Mr kerro bertanya sekali lagi.
"errr.." siti saffiyyah terpaku sendiri. jamditangan sempat dilirik.. pukul 8. 2 minit 8 saat.. 2 minit 8 saat jerk kowt lewat.. berkiranya dia...
"korang tahu tak skang kul berapa?"
"tak tahu ceciter ceciter.." tanpa dapat bertahan nina segera menyampuk.. almaklumlah habit sedari kecilnya itu memang tidak mampu diubah. suka menyampuk!psssttt.. kena sampuk dek hantu mak limah kowt.. miahahaha...
mata mr kerro mencerlang. marah sungguh dia dengan jelmaan hantu kaklimah nih! "disebabkan korang lewat... korang berdua kena nyanyi sambil joget joget kat depan kami semua... keputusan muktamad... sebarang bantahan tidak diterima!!"
"hah!!!!!"
"ENJIT ENJIT SEMUT SAPER SAKIT NAIK ATAS ENJIT ENJIT SEMUT SAPER SAKIT NAIK ATAS...err...."
"hah naik la naik.. naper semut tak naik tuh... semut penat ker.. hikhikhik'' Mr kerro bersuara sambil diiringi oleh gelak ketawa para para blogger yang lain...
hua hua hua...
maiahahha...
..................................


21/2/2012


"enjit enjit semut saper sakit naik atas.. enjit enjit..."
"safiyyah.. bangun bangun!! kata nak pergi perjumpaan tuh" nina menjerit kecil. air ditangan direnjis renjis ke muka siti safiyyah.. teringat kata kata siti saffiyyah semalam yang kononnya mahu bangun awal untuk perjumpaan blogger pada hari ini.. tapi pagi ini .. dah la lewat bangun! dah tu mulut menyanyi nyayi lak.. mengigau ke haper kawan aku nih!
"enjit... enjit"
"woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.. BANGUN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!""""
"hah!! semut bangun." 
"grrrrrrrrrrrr.. semut bangun apanya.. mimpi latuh!!! ko tahu dah pukul berapa skang.. enam.. E N A M..enam!! kata nak pergi sana..." 
"hah????"

9.00 A.m

"wey.. kat mana tempat perjumpaan tuh.. kenapa takder orang pun kat sini... ker perjumpaan tu da habis.. kekita lewat yang amat" siti saffiyyah bertanya laju. disekeliling tempat kejadian langsung tiada muka muka blogger ataupun sesiapa yang dikenali..
"sabarlah dulu.. tu..." tangannya nina mengunjuk kesebuah kereta kancil yang berada tidak jauh dari hadapan mereka.. "aku rasa tu AbdulFarique ngan redzuan ridz lah.. they all pun baru sampai tu.. jom kita tegur diorang.."
"hah??" siti safiyyah terpingga pingga... teringat akan mimpinya semalam membuatkan dia teragak agak untuk menghampiri lelaki terbabit... "err... tak payahlah.. bukannya kenal sangat pun..menggnggu they all jerk.. kita terus pergi ke tempat perjumpaan lah"
"lah bukan kau selalu chat ngan they all kat bcr ker.. mestilah diorang kenal kau.. aiii semalam teruja sangat.. nih muka pucat semacam kenapa?"
"errr... semalam ..semalam... aku mimpi.. aku mimpi.. diorang berdua tu sebenarnya bercinta.. diorag gays... ouh tidakkkkkkkkkkkkk...."
"what...tak mungkinlah..." Nina mengeleng tak percaya... hei.. minah ni nak buat aku tergelak jerk aderla..
"Ia..se..." namun belum sempat siti safiyyah menghabiskan kata katanya.. mereka terdengar suara menyapa dipendengaran mereka berdua..
"jomlah .. masuk per salahnya" AbdulFarique bersuara sambil menarik tangan Redzuan-Ridz untuk mara kehadapan.
siti saffiyah tersentap.. ayat itu????
"Alah tak mau arh.. !!" kelihatan redzuan Ridz menolak lembut tangan AbdulFarique yang mengengamnya.
"lah masuk jerk lah! nih bunga nih mai ku tolong bawak.." suara AbdulFarique kedengaran sekali lagi. serentak dengan itu dia mengambil bunga yang berada disisi kereta kancil berwarna kelabu itu..
Matanya terbuntang!! sah!! sahih sudah!  mimpinya benar benar belaka... Abdulfarique ngan Redzuan-Ridz ader hubungan.. mereka gays!! OMG!! ...tidak berlengah dia terus menarik tangan nina ker kereta viva yang baru diparkir oleh mereka berdua tadi...
"kau kenapa.. ceciter ceciter..."nina bertanya laju.. hampir jatuh dia apabila ditarik oleh siti safiyyah.. ingat lembu ke haper main tarik tarik nih.,.. eiii...sabor jerk la...
"semalam.. semalam aku mimpi.. aku mimpi nampak farique ngan redzuan... mereka jumpa.. peluk pegang tangan.. bunga... gays.. yeay! mereka gays.." 
"what!!" nina terbumkam.. takkan lah kowt.. "errkkk.. mimpi mainan tidur jerk la safiyyah.."
"tapi kau tengok sendiri kan., diaorang pegang tangan.. bunga... arh.. tak kira aku nak balik.. aku tak nak pergi sini.. aku tak rela nak berjoget joget kat depan semua orang sambil nanyik enjit enjit semua.. aku tak kira aku nak balik... AKU NAK BALIK.. huwaaaaaaaaaaaa..."
"eeii...tak leh.. aku nak masuk jugak.. mimpi kau tuh hanya dusta belaka... "dengan sekuat tenaga nina menarik sitisaffiiyah ketempat perjumpaan. tidak dihiraukan raut wajah siti safiyyah yang enggan kesana.. dah alang kita datang baik p terus.. tekadnya didalam hati...

tiba tiba...

"kenapa korang lambat!!!" wajah mr kerro bernada tegas sebaik terlihat mereka berdua. geram barangkali apabila ada ahli blogger yang lewat ke perjumpaan sedangkan waktu perjumpaan sudah ditetapkan pukul 8.00 pagi tepat.
siti safiyyah ternganga.. omg.. smaa macam mimpi... kepalanya tergeleng geleng tidak percaya.. didalam kepalanya kini hanya ternanti nanti akan perkataan hukuman yang bakal diterima oleh mereka..
 "disebabkan korang lewat... "
Siti safiyah pejam mata.. tidak mami... tidak.. ku tak rela....
"phewwwwwwwwwwwwwwww.... hapi besday to you hapy besday to you.. hapy besday to siti saffiyyah .. hapi besday to you..." 
hah??? siti safiyah terkelu.. matanya terbuka... O M Gggggggggg...
"oh ya teman teman.. kalo nak tahu hari ini cik siti safiyyah kita sambut besday dia.. da alang alang kita semua buat perjumpaan .. so saya pun turut terujalah nak sambut besday cik siti kita ni.." Mr kerro bersuara sambil bertepuk tangan....
"oh ya.. kita persilakan redzuan ridz bagi pahak kamisemua untuk memberi bunga kepada cik Siti saffiyah sebagai hadiah hari jadi beliau..." mr kerro menyambung lagi.
"cik siti safiyyah sudilah terima bunga dari kami semua.. saya Abdul farique menyampaikan bagi pihak redzuan-ridz.. Dia mintak maap sebab tak dapat nak sampaikan sendiri pada cik siti safiyyah sebab tangannya luka...." Abdulfarique berkata sambil memberikan mawar merah kepada sitisafiyyah yang jelas terkedu. M E N G A P A K A H ?
"bunga untuk saya???" safiyyah bertanya kembali..
"ye.."
"redzuan ridz tngannya luka???"
Abdulfarique pelik. namun dia hanya menganguk cuma "yups.. tadi yang korang tengok saya duk tarik2  tangan dia tuh nak tolong ubatkan la tuh! tangannya tertusuk kaca... kenapa ya ???"
"erkkk.. kiranya korang bukan gays la????"
"hah!!!! "

"teheee... "  akhirnya... setelah mengetahui cerita sebenar.. siti safiyyah tersenyum lega... Ternyata rupa-rupanya AbdulFarique, Redzuan-ridz dan Mr. Kerro tidaklah seperti yang SitiSafiyyah bayangkan...


sekian terima kasih... XD


PENGAJARAN CITER


- kalo tidur jangan lupa baca doa ngan basuh kaki.. kalo tak nanti mimpi ngeri.. teeheee... *nak lebih bagus bacalah ayat kursi sembelum tidur.. konpem anda akan bangun pagi dengan rasa yang tenang y amat... tak percaya sila cuba.. XD
- kalo nampak lelaki2 y salam berpelukansegala tuh.. ituh sekarang sudah menjadi adat... salam pertemuan dari kengkawan lama.. tapi jangan la sampai pegang tangan terkedu kami kami y perempuan..sebab kami mesti menyangka anda gays.. hahaha.. conclusionnya perempuan anda jangan pikir y bukan bukan.. (T_T)
-orang selalu cakap blogger famous sombong tapi hakikatnya... tak derla sombong sangat sebenarnya.. kowt..hehehe... ku agak jerk.. dont judge the book by its cover..miahahaha...
-mimpi itu mainan tidur... so sila jangan percaya pada mimpi keyh...


huwaaa... kena tag.. ker.. nak tag saper nih.. sian mangsa mangsa berkenaan.. tehee...fara tag 
kak aisya Humaira
Yatie ePISoDE
namaku asumira


tehee.. itulah mereka.. heee... sila sila buat,... kalo tak buat pun  takper.. fara tak paksa... just nak penuhi syaratjerk.. miahahha... maafff cik siti safiyyah kerana terlalu jujur... (T_T)


btw maaf diatas kekasaran bahasa.. maaf diatas keterlanjuran bahsa.. dan maaf if ada buat sesiapa tersentap.. sesungguhnya ini hanya citersemata mata... CERITA SEMATA MATA... hokeyss.... daaaa~~~


P/s:- kuh tak sngka kuh mengadap lapy selama hampir 4 jam tuk tulis citer nih... miahahaha.. sajer nak memeriahkan contest... mekasih... XD...