Thursday, January 13, 2011

Yang namanya Hidup itu takkan pernah lari dari masalah!




Gratisan Musik
 
 ok sila dengar lagu cinta ini ya.. untuk mendapatkan feeling yang sama seperti cik penulis iaitu saya.. hahaha *betul tak tipu! saya tulis sambil dengar lagu ni.. 
btw kredit too cik yatie.. sebab saya cilok lagu ni after dengar kat blog dia.. maap.. tak sengaja.. pinjam buat seketika.. :-p

oh before that harus diingatkan.. lagu tu even ala ala nasyid.. ala ala lagu cinta juga. tapi my isu bukan pasal cinta hokey! tapi kalo tersesat satu dua topic sal love story tu halalan jerk lah ya..

btw... dimalam malam yang sepi ni.. after dengar lagu ni.. tertiba jer hati sayu.. *ouh feel like rindu kat awak la.. opss.. 
 
ok la.. malas nak celoteh panjang... *mula mula ingat nak story mory tapi takder mood lak..:-(
hati ngah feeling ni.. hahaha..
so layan lagu jerk la...
*nah hambik.. i lekatkan dia nyer lirik kat sini.. senang nak melalak pasni!!


detik waktu terus berjalan
berhias gelap dan terang
suka dan duka tangis dan tawa
tergores bagai lukisan

seribu mimpi berjuta sepi
hadir bagai teman sejati
di antara lelahnya jiwa
dalam resah dan air mata
kupersembahkan kepadaMu
yang terindah dalam hidup

meski ku rapuh dalam langkah
kadang tak setia kepadaMu
namun cinta dalam jiwa
hanyalah padaMu

maafkanlah bila hati
tak sempurna mencintaiMu
dalam dadaku harap hanya
diriMu yang bertahta

detik waktu terus berlalu
semua berakhir padaMu

YA ALLAH aku tahu yang namanya manusia itu takkan pernah lari dari berbuat kesilapan.. yang namanya manusia itu takkan pernah lari dari rasa kecewa ..
yang namanya manusia itu takkan pernah lari dari terus berharap ..
yang namanya manusia itu takkan pernah lari dari memikirkan segala yang tertulis didalam kehidupannya..
yang namanya manusia itu takkan pernah puas dengan apa yang dimilikinya..
yang namanya manusia itu selalu melupakan MU disaat hati gembira..
yang namanya manusia itu selalu terlupa untuk bersyukur disaat menerima sesuatu dariMU..
yang namanya manusia itu takkan pernah lari dari merungut disaat hati tak merelakan sesuatu terjadi..
kerana manusia itu.. lumrah kejadiannya.. walau pun ciptaan paling sempurna tapi tetap juga punya iman yang paling lemah..


YA ALLAH..
Aku tahu... aku antara insan itu...
Aku tahu aku takkan pernah berhenti berharap pada keajaiban itu..
Aku tahu KAU maha pemurah dan maha Pemberi..
Aku tahu KAU maha mengetahui dan maha Mendengar..
Aku tahu KAU tahu akan segala galanya dilangit dan dibumi..
Aku tahu KAU tahu akan aturan hidupku..

YA ALLAH...
Andai benar apa yang aku cita citakan takkan pernah aku dapatkan..
andai benar setiap manusia hidup diatas jalan jalan yang sudah ditentukan ..
andai benar mati itu takkan pernah aku tahukan.
andai benar rasa itu bukan rasa yang sebenarnya..
maka kau turunkanlah kepadaku satu pengertian..
walaupun hanya untuk seketika....

dan kiranya segalanya adalah satu kenyataan.. berikan aku satu kesabaran.. walau hanya untuk detik itu..amin...